Test

140109

Idag blev man tvungen att gå upp tidigt. 06.55 ringde klockan o jag var uppe sisådär 07.15. Blev lite stressigt men mamma fixa frukost värsta havregrynsgröten, de va inte dååligt! :P
I skolan hade vi genomgång på uppgifter. Usch känner mej lite efter, men hoppas jag kan få in det till slut när tentan närmar sej. Tog mej en snabb runda upp mot mormor och käka lunch, och nu sitter jag hemma ska snart börja plugga. Jag satt dock igång tv:n och då vet man aldrig vad som hännder, det är farligt. Tur e så hackar boxern så de kommer nog bli plugg.

En sak jag kom på när jag var hos mormor. Jo posten kom:
mormor säger - Nu kom posten!
Jag funderar lite och säger - Är det där komposten har fått sitt namn ifrån? xD

Mormor tänker till och börjar diskutera en hel utläggning att ja så kan de nog va och beskriver. Kommer då inte ihåg hela utlägget men de va något om potatis, förstod inte helt men men. Dåtidens människor va kanske så dumma att de tänkte i dem banorna o kom på kompost genom ordet post. Eller var de inte alls så, de är skumt iallafall :P 

 eller ?

Kommentarer

Innan du kommenterar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test